Nieuws

14
jan

Branding van BRIES

In de (bijna alweer) 3 jaar van BRIES heb ik erg afwisselende en uitdagende marketing- en communicatievraagstukken mogen aanpakken. Dat maakt mij blij, tevreden over de keuze om als ondernemer aan het werk te zijn. Een trouwe opdrachtgever is mijn oude werkgever Sdu. Zo ben ik eind vorig jaar, na overleg met de marketingmanager, met...
Lees meer
08
jul

Verbindende communicatie

Op het moment dat ik het bericht over verbindende communicatie op LinkedIn heb gedeeld werkten we al zo’n 12 weken thuis in verband met het naleven van de corona-maatregelen. Toch wil ik deze informatie ook delen op mijn website, om te bewaren als herinnering. ZZP-en tijdens de Corona-crisis Gedachten vliegen alle kanten op. Persoonlijke gevoelens...
Lees meer
10
okt

Een contentmarketingstrategie

Contentmarketing als vast onderdeel van de marketingmix. Ja! Eens. Maar laten we bij de start wel zorgen dat we over hetzelfde praten én de voorwaarden goed doornemen (want die zijn er). Contentmarketing is bewerkelijk. Valt of staat bij betrokkenheid van medewerkers. Een paar eerste tips als houvast. Wat is contentmarketing? “Het creëren en verspreiden van...
Lees meer
BRIES marketing en communicatie
23
jul

Een mooie quote

"C'est le ton qui fait la musique" ofwel letterlijk "het is de toon die de muziek maakt". De manier waarop iets gezegd wordt, is net zo belangrijk als de inhoud wat er gezegd wordt. En daarom bepaal je met elkaar de tone-of-voice voor elke marketingcampagne (elke uiting) die je doet. Consistent. Aansprekend voor de doelgroep....
Lees meer
13
feb

E-mailmarketing een update

Ondanks alle uitdagingen rond het gebruik van e-mailadressen blijft e-mail een grote rol spelen in de marketingmix. Maar om ervoor te zorgen dat de e-mails ook daadwerkelijk gelezen worden door onze beoogde doelgroep moet de boodschap scherp en goed geformuleerd zijn. Een artikel op Frankwatching met 8 tips voor een hogere relevantie en een betere...
Lees meer
10
jan

De Design Sprint

Om eerlijk te zijn heb ik heel even gedacht, daar gaan we…aan de slag met de post-its. Een beeld dat je veel voorbij ziet komen o.a. op LinkedIn. Maar na twee dagen te hebben deelgenomen aan (een in totaal 4 dagen durende) design sprint ten behoeve van productontwikkeling was ik erg verrast. De aanpak, het...
Lees meer
02
jan

Nieuwjaar

2018 was een bijzonder uitdagend jaar. De weg ingeslagen van het ondernemerschap en nog geen moment spijt daarvan gehad. Met 100% inzet en trots heb ik mogen werken voor verschillende opdrachtgevers. Van voortzetting (online) marketing programma, een branding campagne, campagnemanagement (klantbehoud campagne en naamsbekendheid campagne toonaangevende titels), professionalisering marketing en sales – van plan schrijven...
Lees meer
09
jul

New York Mini Marathon

De wervingscampagne van het Diabetes Fonds voor deelname aan de New York Mini Marathon is gestart. Vanuit het oogpunt van marketing een mooie campagne; een groots evenement, duidelijke communicatie én een goed doel! Een goed doel dat persoonlijk ook nog eens erg dichtbij mij staat. New York Mini Marathon – Diabetes Fonds Zaterdag 6 oktober...
Lees meer
09
jul

Eerste 100 dagen als ondernemer

De tijd vliegt en dat is in dit geval een goed teken! Maar wat is een goed moment om eventjes de startfase van BRIES marketing en communicatie te overdenken…Na ‘de eerste 100 dagen als ondernemer’, dat moet het moment zijn. Welke stappen heb ik tot nu toe genomen? In welke volgorde? Om welke reden? Ik lees...
Lees meer